2017. július 6., csütörtök

Gombok új szerepben - avagy a makramé és a gombok találkozása

Mindig gondot jelent, ha az egyszerű kis makramé karkötőnek kapcsolót kell készíteni. A hurkot nagyon kicsire kellene venni az elején, hogy a végén elkészülő csomó ne essen ki belőle. Azt hiszem sikerült megvilágítanom, mi szokott történni, a hurok elég nagy a csomóhoz képest.

Spirálcsomós makramé karkötő

Ezért jó valamilyen karkötőkapcsot használni, de ha nem akarunk túl sokat költeni a karkötőnkre, akkor marad a gomb.

Most, hogy az utóbbi években kissé mostoha blogot gondoltam életre kelteni, kellett néhány új darabot is készíteni. Ha már itt vannak a gombok, kipróbálom, mennyire használhatók. A fülesből kapocs lett. 
Aztán eszembe jutott, van nekem egy csomó virág formájú gombom is, vegyes színekben. De ha lúd, legyen kövér, és ne csak kapocs legyen belőle a karkötőn, hanem legyen valami szokatlan: virágmintás makramé karkötő.

Az eredmény itt látható :-)

Három virággal


Sokvirágos makramé karkötő

Először a lila készült el, aztán gondoltam, megnézem, milyen, ha nem teljesen virágos a karkötő. A képet viszont nem tudtam a lila alá küldeni, mindig a poszt elejére illesztette be a Blogger. Lelke van...


A két gomb között 10 illetve 12 csomót készítettem. A gomb kiválasztásánál arra kell ügyelni, elég nagy legyen rajta a luk, hogy az 1 mm-es szálat át tudjuk fűzni. A zöldnél már 2 szálat fűztem át, a szálvéget hegyesre kellett vágni, de ennél nagyobb gond nem volt vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése