2017. július 9., vasárnap

Süt a nap - karkötők sárgában

Az itt látható háromból már két karkötőt mutattam. A felső karkötő a záródása miatt volt terítéken, a középsőt pedig a nyári könnyed karkötőknél mutattam meg. Harmadik társuk a kakukktojás. A legalsó karkötő farkasfog mintás.

Sárga makramé karkötők
Nézzük meg egyesével

Spirálcsomós karkötő
A spirálcsomóhoz igazán sok fonal kell, ne feledd! A pamutot nem tudjuk toldani, inkább maradjon a végén nagyobb darab, mint hogy ne legyen elég hosszú a karkötőd.

Gyöngyös makramé karkötő
Ez a karkötő laposcsomóval készült, gyöngyökkel. Két gyöngy között egy teljes laposcsomó van.
A karkötő elején és végén egy darabon nem tettem gyöngyöt, nekem így kényelmesebb egy karkötő.
A záródás gombbal lett megoldva, a gombon átfűztem a szálakat, és utána még néhány csomót is készítettem, utána csomóztam meg, és vágtam egyforma hosszúra a szálakat.

Farkasfog minta
A cikkcakk mintát nevezték régebben farkasfognak, ma már sok helyen nem ilyen néven árulják azt a farkasfogat sem, amit a ruhára lehet felvarrni. Jelzem, ez probléma, mert az ember azt hiszi, az már ma nem is létezik, ha rákérdezel, értetlenség a boltokban, aztán amikor kiszúrod, hát akkor az mi? Akkor azt mondják, az zig-zag szalag. Köszi. :-)

Ennek a mintának csak az a baja, hogy egy kicsit kajla lesz a végén az elkészült mű. Vigyázz, mert képes nyúlni is. A kapcsolót az előzőnél leírtak szerint készítettem.

Pamut viaszolt szálakat sok színben találsz a fonalbolt.com webáruházban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése