2019. június 10., hétfő

Egyszerű makramé táskadísz - vagy csomagjelölő

Ismét egy nagyon kicsi, és nagyon egyszerű dolgot mutatok. Mindig vannak, akik kezdők a makraméban, és örülnek a könnyű és gyorsan elkészíthető dolgoknak.

Makramé táskadísz


Táskadísznek nevezem az itt látható karabinerre csomózott dolgot, de nem csak táskadísz lehet, kulcskarikára is fel lehet tenni, illetve utazáskor a bőröndre, utazótáskára, és talán könnyebben megtalálható a sok hasonló csomag között a sajátunk. Én legalábbis rendszeresen így teszek, egy nem nagy, nem is értékes  makramé jelölést teszek a táskára, és volt, amikor emiatt nem kellett kinyitni a táskát, mert több teljesen egyforma is előkerült a buszból.

A makramé táskadíszt sokféle fonalból el tudod készíteni, olyan színben, amilyen illik a táskádhoz.

Itt 3 mm-es sodrott zsinórt használtam. Jó, szóval az a helyzet, épp tesztelem ezt az alapanyagot, ezért készült ez a táskadísz is, és igen, én is tudom, hogy nem egy hatalmas dizájn meg minden, de ha a csomagod megkülönböztetésére használod, akkor még jó is, ha nem annyira vonzó a kinézete. :-)

Két szálat vágunk, és ha nem akarsz pazarolni, akkor úgy hurkolod fel a kulcskarikára, hogy a szál egyik szára rövidebb, a másik hosszabb. A vezetőszál nem fog rövidülni. Felhurkoláskor ügyelj arra, hogy középre kerüljön a két rövidebb ág.

Laposcsomókat készítettem olyan hosszan, ameddig az anyag engedte. A szálakat igyekeztem egyforma hosszúra vágni.

Ha megnézed a karabinerem azon részét, ahova csomózni tudtam, látható, hogy csak két szálat lehet erre felhurkolni. Azt sem volt könnyű. Ez a zsinór olyan, hogy nagyon könnyen széthullanak a szálak, és első alkalommal egy pici szálat kihúztam, így a már felhurkolt szálat le kellett szedni, kisimogatni, és utána ismételten mindkettőt felhurkolni. A felhurkolást horgolótűvel csináltam, így nem kaptam bele az apró szálak egyikébe sem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése