2016. július 18., hétfő

Paracord karkötők - nagyon egyszerű karkötő

A paracord az elmúlt években került az érdeklődés középpontjába. Már több helyen beszerezhető, ezért sokan kipróbálják. Én egy éve szereztem több színben paracordot, mit mondjak, nem kapkodtam el a kipróbálását.

Ennek egyrészt az "alkotói válság" :-) volt az oka, másrészt nem akartam olyan "igazi" survival karkötőt. Mert ugye minek az nekem? Nem járok hegyet mászni, kerékpártúrára, vízi túrára sem, itt a városban meg kevésbé van szükség a túlélő karkötőre. Arról nem szólva, hogy kiskacsómon egy bumfordi karkötő annyira nem mutat jól. :-)

Persze, gyűjtöttem az információt, sok videót megnéztem a témában, megállapítva, a paracord karkötő készítése férfimunka. Legalábbis sok férfi készített róla videót, sőt sorozatot.

A paracord régebben parachuta néven volt ismert. Van, ahol ma is így árulják.
Annyira nem olcsó, így az ember meggondolja a kísérletezgetést. Jó, én meggondoltam.

Miután már százféle férfias karkötőt láttam paracordból, egyszer csak megláttam egy olyan videót, ahol nagyon egyszerű karkötőt készítettek belőle.

Tényleg nem egy nagy szám, mindössze a csúszócsomó van rajta. Viszont nekem megtetszett, éppen ezért. :-) Gyorsan ki is próbáltam. Igaz, az első videóban a csúszócsomó egy normál csomó volt, de működött!
Meg is állapítottam később, mennyire fontos az alapanyag. Egy egyszerű csomó vékonyabb szálon, főleg, ha az csúszik, semmire sem jó, és lám, ezen a vastag kordon teljesen jól működik.

Ki is neveztem a világ legegyszerűbb barátság karkötőjének.

Megmutatom :-)
Színe sárga, és ahogy látható, valóban csak két csomó van rajta, elkészítése nem vesz igénybe öt percet sem.

Egyszerű paracord karkötő

A paracord tényleg olvad, néha egészen gusztustalanul nyúlik a műanyag szál. Kicsit tud lángolni is, szó ami szó, az öngyújtó meggyújtási technikámon még van mit csiszolni, de legalább már meg tudom gyújtani. Régebben a mécses lángjával bűvészkedtem, csak oda elég nehéz ügyesen bevinni az aktuális darabot, ezért gondoltam, technikát váltok.

A karkötőre visszatérve, előnye, hogy gyorsan elkészül, és vékonyabb csuklón sem néz ki furcsán.
Jó, nem dicsérem tovább, én is tudom, hogy nem egy különleges darab, vagy a csomózás csúcsa.

Persze nem álltam meg egy darabnál, hirtelen legyártódott egy csomó karkötő, de ennél azért bonyolultabbak. Külön bejegyzést kaptak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése