2016. július 21., csütörtök

Paracord karkötő fémgyöngyökkel

Amikor megláttam ezt a fajta karkötőt, azt mondtam, na végre. Egy kicsit nőiesebb karkötők is vannak. Persze lehet, ilyet férfiak is hordanak.

Hozzávalók:

  • paracord
  • fém gyöngy, ami olyan nagy, és akkora furata van, ami lehetővé teszi, hogy a paracordra ráfűzzük

A gyöngyre vonatkozó rész nagyon fontos. Van néhány fajta fém gyöngyöm, amiről eddig azt hittem, jó nagy luk van rajtuk. Mihez képest. A viaszolt szálakhoz képest valóban, a 2 mm-es selyemzsinórhoz képest is, de a paracordra nem tudtam rászuszakolni még a cord olvasztása után sem. Jelzem, léteznek olyan eszközök, mellyel a cordot "varrni" is lehet, egy olyan véggel felszerelve lehet, hogy sikerrel jártam volna.


Így ez a karkötő ilyen lett. Végül is nem tudom, miért pont a színátmenetes mellett döntöttem, mert van más színű selyemzsinórom is, de ez egy akkora darab volt, amiből igazából nem sok minden jött volna ki. (mert ugye nem pazarlunk)

Tehát lett egy fehérrel csomózott karkötőm, aminek vezetőszála neonszínekben pompázó színátmenetes selyemzsinór, 2 mm-es. Erre már fel tudtam fűzni a fém gyöngyöket.

A gyöngyök kiemelkednek a karkötő síkjából

A trükk, amivel a gyöngyök elhelyezése meg lett oldva, nagyon tetszett. Általában úgy szoktunk gyöngyöt tenni a karkötőbe, hogy a szálak kétoldalt közrefogják a gyöngyöt. Ha nem lehet két szálra fűzni a gyöngyöt, akkor csak az egyikre fűzzük, de akkor is a csomózó szálak között marad a gyöngy.

Itt másképp készült!
A gyöngy előtt már 2 csomót csak 1 vezetőszálon készítünk, utána a gyöngyöt felfűzzük, és a már kész csomók fölé elhelyezzük, majd folytatjuk a csomózást, immár 2 vezetőszállal ismét.

Nyugi, ha most nem érted, a videót is mutatom, azon jól látni a technikát.

A karkötő érdekessége még az is, hogy a fonák oldala teljesen olyan, mintha nem is lenne gyöngy rajta.

Színe
Gyöngyös paracord karkötő színoldala


Visszája

Gyöngyös paracord karkötő kéz felé eső oldala

 Így nem ér hozzád a fém, és kényelmesebb a karkötő.

A videó az elkészítésről:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése