2011. január 9., vasárnap

Miért nem csinálod mégsem?

Tegnap a karkötőim egy része ki volt téve egy vásáron, a többi termék mellé, egy sarokban. Figyeltem. Sokan megnézték a makramé karkötőimet, egy részüknek felcsillant a szeme, ilyet már csináltam én is.
Többen összenéztek a társaságukban levővel, és azt súgták, nahát, ezt mi is meg tudjuk csinálni.
Általános tapasztalat ez kézműves munka esetében. Persze ez a mondat, hogy "Ezt én is meg tudom csinálni." arra vonatkozik, hogy miért nem veszik meg a terméket. Hiszen minek adjak pénzt valami olyanért, amit én is meg tudok csinálni.

Azt nem tudom, hányan mennek úgy haza, na, én is nekifogok valaminek, hiszen meg tudom csinálni. Szerény tapasztalatom az, hogy kb. nulla %-ban mérhető azok száma, akik a ténymegállapításon túl bármit is tesznek. Miért?

Néhány ok ezek közül:
  • igen, valamikor már láttam, tanultam, de régen elfelejtettem
  • kicsit nagyzoltam, sose tudtam csinálni, de már láttam ilyet
  • eszemben sincs ilyenekkel pepecselni

azon okok közül, amiket kifogásnak is értékelhetünk:
  • nincs időm
  • nincs anyagom hozzá
  • kinőttem én abból a korból, hogy ilyesmivel foglalkozzak
  • nincs hozzá leírásom

Tehát a kérdésem: Te miért nem csinálod meg mégsem azokat a tárgyakat, melyekre egy kiállításon, vásárban, vagy a szomszédban simán rámondod, ilyet én is tudok csinálni? 

1 megjegyzés:

  1. Nem akarok álszent lenni, de nem szoktam rámondani, hogy ilyet én is tudok, mert tisztelem minden alkotó tevékenységét! Talán csak a festményeknél szoktam néha mégis benyögni ilyesmit, amikor egy paca a műalkotás, de erre is rávágom hamar-nyomban, hogy "á csak én nem értem, mit akart ő ezzel kifejezni" ;-)
    Szóval én inkább a "de jó lenne, ha én is tudnék ilyet" kategóriába tartozok, és, ami valóban érdekel, azt meg is tanulom, megtalálom a módját, hogy itthon megtanulhassam, kipróbálhassam. I love internet.
    Nem jutok el mostanság ilyen vásárokba sajna, talán a pénz lenne ellenem, ha eljutnék.

    VálaszTörlés